سه چیزی که دنیای سرگرمی الکترونیکی را برای همیشه تغییر خواهد داد

روز‎های خرید بازی به جز به صورت آنلاین به نظر تقریبا تمام شده است. در طول دهه‎ی بعدی، ما شاهد این خواهیم بود که بازار بازی تحول پیدا خواهد کرد و مواردی نظیر جریان یافتن بازی روی بستر اینترنت، حقیقت مجازی و هوش مصنوعی نمایان خواهند شد.

نتیجه‎ی نهایی این خواهد بود که بازی‎هایی که درگیری ذهنی با بازی را دوباره تعریف کنند، به کودکان نسل بعد این فرصت را می‎دهند که به بازی‎های امروزی نگاهی

داشته باشند و بگویند “پدر بزرگ، بازی‎های زمان شما واقعا حال به هم زن بودند.”

E3، شاید بزرگترین و مهم ترین گردهم آیی بازی دنیا- هفته گذشته برگذار شد. شرکت‎های مایکروسافت و سونی آماده این بودند که با هم مبارزه کنند، نینتدو خودنمایی کرد، و ما هم در کمپانی‎های کوچک عمیقا درگیر بودیم که با واقعیت مجازی کار‎های شگفت انگیزی کنیم.

گرچه، کمپانی‎هایی که در این گردهم آیی نبودند، نظیر آمازون، نتفلیکس، احتمالا حرف‎های بیشتری در برای گفتن در رابطه با آینده‎ی بازی به نسبت آن‎هایی که حضور

بزرگی در آنجا داشتند، خواهند داشت.

شما ممکن است صفحات LP، سی دی‎ها، نوار‎های VHS و دی وی دی‎‎‎ها را به یاد بیاورید که در طول 15 سال یا بیشتر از 15 سال گذشته به دنبال ظهور کمپانی‎ها و

جایگزین شدن محصولات اصلی بازار با چیزی جدید، متفاوت و طبق میل مصرف کنندگان، مهجور شده‎اند.

سه نوع تکنولوژی وجود دارد که دنیای بازی را برای همیشه تغییر خواهد داد، من نظراتی در رابطه با آن‎ها با شما به اشتراک می‎گذارم و سپس با یک بازی کامپیوتری

ساخته شده از سوی AMD صحبت‎ها را به پایان می‎رسانم که قوانین مربوط به عملکرد و طراحی بازی را تغییر می‎دهد.

جریان دادن بازی‎ها روی بستر اینترنت در پیش رو است

چیزی که برای من در رابطه با این قضیه‎ی استریم کردن جالب است این است که من چند سال پیش با رابی باخ (Robbi Bach) چند سال پیش بحثی داشتم، فردی که آن موقع مسئول اجرای مسائل مربوط به ایکس باکس در مایکروسافت بود. بحث من این بود که استریم کردن در حال آمدن است، و اینکه با تلاش‎های مایکروسافت در زمینه‎ی خدمات ابری، این کمپانی باید در این زمینه پیشرو باشد. نظر او این بود که نظرات من چرندی بیش نیست و این قضایای مربوط به موفقیت خدمات ابری امری موقتی و غیر قابل تکرار و دایمی است.

خوب، او از مایکروسافت رفته است، و حالا کمپانی را اداره می‎کند که به دنبال همان تلاش‎ها در زمینه‎ی خدمات ابری مایکروسافت شکل گرفته است.

آمازون ماه اخیر اعلام کرد که قصد استریم کردن بازی‎های با تکنولوژی بالا را دارد که مخصوصا برای پلت فرم Fire TV آن نوشته شده است.

سونی استریم کردن بازی‎های قدیمی را برای کنسول‎هایش شروع کرده است. OnLive را خریده است که یکی از برترین کمپانی‎ها در زمینه به جریان انداختن بازی‎های کامپیوتری روی بستر اینترنت بوده است، و Nvidia گیرنده‎ی تلویزیونی دیجیتالیShield با تکنولوژی بالای‎ خود را عرضه کرده است که بازی‎های کامپیوتری را با کیفیت خیره کننده‎ی 4K پخش می‎کند. من چند هفته‎ای با این کیفیت مشغول بازی کردن بودم (مجبور به خرید یک تلویزیون دارای رزولوشن 4K فقط برای بازی شدم—نه جدی می‎گم، مجبور بودم) و تجربه‎ای که به دست آوردم فوق العاده شگفت انگیز بود.

وارد شدن Netflix به این بخش طبیعی به نظر می‎آید، این شرکت نگاهی به کرایه‎ی بازی داشت در سال 2010 نسبت آن مخالفت نشان داد. با توجه به آن کیفیت 4K درحال محبوب شدن پیش افرادی که بازی می‎کنند است، یعنی این حقیقت که کنسول‎های فعلی چنین تصاویری را تولید نمی‎کنند نشان از این دارد که نسل فعلی ممکن است پیش به سوی دنیای جدیدی کشیده شوند.

من انتظار دارم که در انتهای دهه‎ای که در آن هستیم، بیشتر بازی‎های جدید با کیفیت 4K استریم شوند.

روز‎های خرید بازی شما به جز به صورت آنلاین به نظر تقریبا تمام شده است

حقیقت مجازی

امروزه هر فردی در حال امتحان حقیقت مجازی است، و چنین فعالیتی فراتر از انتظار است. یک کمپانی کوچک به اسم “Starbreeze” به نوعی کار جالبی با محصولی به نام “StarVR.” انجام داده است. رزولوشن نمایش داده شده و سطح عملکرد به احتمال زیاد پایه‎ کاری برای موفقیت این تکنولوژی خواهد بود، و کمپانی دیگری این سطح عملکرد را نشان نداده است.

برای اینکه باعث شوید که حقیقت مجازی کار کند، نیاز به رزولوشن‎های PhotoRealistic (تصاویر که تا جای ممکن در یک محیط دیگر واقعی به نظر می‎آیند) دارید تا بیشتر شبیه این آید که شما آنجا هستید و از طریق یک ماسک نگاه می‎کنید تا اینکه از طریق یک جفت عینک مخصوص این کار.

اکثر تلاش‎های دیگری که در این زمینه می‎شود، به نوعی نوع سازش یافته در این زمینه هستند و بدون شک سعی در پایین نگه داشتن هزینه‎ها دارند. گرچه، همانطور که کمپانی تسلا با ماشین خود نشان دارد، زمانی که با یک تکنولوژی جدید روبرو می‎شوید بهتر است به دنبال آن روید بدون اینکه محصولی بسازید که به نوعی در این زمینه به درد نخور است.

واقعیت مجازی باعث می‎شود ما در رابطه با بازی‎های خود دوباره فکر کنیم، و بویژه دسته‎های بازی خود، چون نه تنها واقعی به نظر می‎آید، بلکه حس آن نیز واقعی است.

ما شاهد این خواهیم بود که چه کسی اول در این زمینه موفق است، ولی مشخص است که بازی کردن بر روی صفحات نمایش تلویزیون و مانیتور دارند به پایان می‎رسند.

هوش مصنوعی

در صنعت تجاری تلاش فوق العاده زیادی در حال انجام در زمینه‎ی هوش مصنوعی است که چنین چیزی به سمت متحول سازی صنعت بازی هم کشیده شده است. دلیل آن این است که بازی علیه افراد دیگر به نوعی باحال است، و تا حدی به این دلیل که شخصیت‎های ایجاد شده توسط بازی بسیار تک بعدی هستند و براساس یک اسکریپت ثابت عمل می‎کنند.

زمانی که بدانید آن‎ها چه کاری خواهند کرد، هوشمندانه‎ تر از آن‎ها عمل کردن آسان است چون آن‎ها هوشی ندارند. با پذیرفتن این امر، اگر شما در حال کشتن زامبی‎ها هستید، چنین چیزی یک ویژگی به شمار می‎رود، ولی برای چیزی دیگر، بویژه در رابطه با حیوانات خانگی، داشتن چیزی که واقعا باهوش است هیجان و ارزش زیادی به بازی اضافه می‎کند.

یک بازی استراتژی را تصور کنید که در آن شما اشتباه سهوی می‎کنید، و تیم هوش مصنوعی که شما مدیریت آن‎ها را دارید حرکت شما را به خوبی دنبال نمی‎کنند، قادر به این هستند که به صورت مستقل به تهدید‎ها واکنش نشان دهند و با شرایط در حال تغییر سازش پیدا کنند. حیوان خانگی را تصور کنید که زمانی که به آن دستور داده می‎شود فقط با مبارزه مخالفت نمی‎کند و نمی‎میرد، بلکه در واقع کمی به شما توهین می‎کند و سپس هوشمندانه وارد مبارزه می‎شود.

شما می‎توانید یک ماژول آموزشی هوش مصنوعی در پشت خود داشته باشید که در رابطه با پیشرفت در عملکرد بازی‎ها توصیه‎های لازم را می‎کند. با پذیرفتن این امر، اگر شما باعث شوید که این هوش مصنوعی جذاب به نظر رسد، ممکن است بازیکنان مرد زیادی داشته باشید که حتی در تعامل با زنان واقعی بد تر خواهند بود، یک نتیجه‎ی قطعی ناخواسته.

نتیجه گیری

در طول دهه‎ی بعدی، ما شاهد این خواهیم بود که بازار بازی به صورت شگفت آوری در حال تحول خواهد بود تا پذیرای هوش مصنوعی، استریم کردن بازی‎ها و واقعیت مجازی باشد. نتیجه‎ی نهایی این خواهد بود که بازی‎هایی که درگیری ذهنی با بازی را دوباره تعریف کنند، به کودکان نسل بعد این فرصت را می‎دهند که به بازی‎های

امروزی نگاهی داشته باشند و بگویند “پدر بزرگ، بازی‎های زمان شما واقعا حال به هم زن بودند.”

در طول چند سال بعدی، کمپانی‎هایی نظیر آمازون و نتفلیکس وارد این بخش می‎شوند و ساختار قدرت را دوباره تعریف می‎کنند، و ما شاهد دیدن عناوینی خواهیم بود که ما

را به تعجب وا می‎دارند که چه چیزی واقعیت و چه چیزی مجازی خواهد بود. واقعا شگفت انگیز خواهد بود.

2.product-of-the-week_585x75

سال‎های زیادی از زمانی که من با طراحی یک بازی برای کامپیوتر هیجان زده شده‎ام گذشته است، ولی پروژه‎ی کوانتوم – یک نوع کامپیوتر شخصی با واقعیت مجازی با عملکرد بالا – باعث ایجاد این هیجان شد. من هنوز قیمت آن را نمی‎دانم، ولی می‎دانم که ارزان نخواهد بود، ولی چنین چیزی هنر است. این محصول نظیر یک مجسمه‎ی پیشرفته‎ای از فلز و پلاستیک می‎رسد، و نوعی خلاقیتی را نشان می‎دهد که ما دیگر شاهد آن از سوی کمپانی‎های تراشه دیگر نیستیم.

3.82194_600x328

پروژه‎ی کوانتوم

سال‎ها قبل، زمانی که یکی از دوستان من به اسم Pat Gelsinger در اینتل بود (او الان مدیر ارشد اجرایی VMware است)، یک رقابت کامپیوتر شخصی به راه می‎انداخت،

و من هر سال منتظر آن بودم، چون آن موقع بود که چیزی شگفت انگیز می‎دیدم. اینتل دیگر این کار را انجام نمی‎دهد، ولی AMD عقب ننشسته است و تحت مدیریت جدید مدیر ارشد اجرایی خود لیزا سو (Lisa Su) ناگهان در حال عرضه‎ی محصولات شگفت آوری است.

پروژه‎ی کوانتوم برای این طراحی شده است تا چیزی را نشان دهد که هم کوچک و هم دارای عملکرد و کیفیت بسیار بالا است.

نشان دهنده‎ی چیزی است که ما فراتر از اپل ندیده بودیم، و من فکر می‎کنم برای AMD جدید نمایشی فوق العاده باشد. پروژه‎ی کوانتوم نشان دهنده‎ی سیستم VR PC آینده است، و می‎تواند عنوان محصول هفته‎ی من را به خود اختصاص دهد.