اپل متال را برای مک معرفی کرد

در میان بهبودهای بسیاری که کریگ فدریگی از OS X El Capitan معرفی کرد، متالی دیده می‌شود که سال گذشته در iOS 8 ارائه گردید. متال امکان دسترسی سطح پایین و کامل را به GPU ممکن می‌سازد و به شما اجازه می‌دهد تا از همه‌ی توان گرافیکی و عملیاتی در اپ‌ها و بازی‌ها استفاده کنید.

Mstal-game-on-Mac

متال با API ساده، سایه‌های از پیش آماده شده و پشتیبانی از پردازش همزمان، ۴۰ درصد راندمان رندرینگ بیشتر از زمانی که تنها از OpenGL استفاده می‌شد شده است. به گفته‌ی فدریگی «متال قدرت عملیاتی OpenCL و توان گرافیکی OpenGL را در یک API سطح بالا ترکیب می‌کند.»

او اضافه می‌کند که Adobe پذیرفته تا از متال در مجموعه‌ی نرم افزاری خود استفاده کند. که این اتفاق موجب ۱۰ برابر سرعت بیشتر در خواندن ترسیمات و ۸ برابر سرعت بیشتر در AfterEffects می‌شود. او همچنین به مردم نشان داد که متال در بازی‌های آینده می‌تواند چه قابلیت‌هایی را به ارمغان آورد.

متال کار خود را در OS X El Capitan که تا پایان امروز برای توسعه دهندگان و پاییز امسال برای عموم مردم منتشر می‌شود، آغاز خواهد کرد.