مایکروسافت به سمت برطرف کردن انتظارات گیمرها گام برمی‎دارد

مایکروسافت در روز دوشنبه در Gamescom کلن آلمان، مجموعه Rare Replay را منتشر نمود (بنابه گفته فیل اسپنسر، رئیس Xbox، بهترین بازی‎های اختصاصی تاریخ Xbox).

80468_620x340

حتی برخی از طرفداران پر و پا قرص Xbox هم ممکن است با ادعای مطرح شده مخالفت کنند، اما مایکروسافت می‎خواهد با یک ارائه مناسب از بازی‎های اختصاصی خود، این ادعا را اثبات نماید.

با بیش از 400.000 گیمر و توسعه دهنده و دیگر بازیگران این عرصه، اسپنسر می‎گوید مایکروسافت در تلاش برای رسیدن به سطح انتظار مردم از این کمپانی خواهد بود.
او افزود، تیم ایکس باکس در تکاپوی رقم زدن رویای خود در زمینه بازی سازی هستند.

اسپنسر به مخاطبان خود در Gamescom گفت، “این رویا شامل بازی‎هایی می‎شود که شما دوست دارید بازی کنید، و ارتباط با افرادی که دوست دارید به همراه آنها بازی کنید، در تمامی دستگاه‎هایی که دوست دارید روی آنها بازی کنید. حال چه گیمر کنسولی باشید، یا گیمر PC یا هردو، ما می‎خواهیم تجربه‎ای که سزاوار شماست و از مایکروسافت انتظار دارید را برایتان فراهم کنیم.”

طی حدود یک ساعت اطمینان بخش، تیم Xbox و شرکای آنها عملکردی درخور نمایشگاه E3 ارائه دادند. گرچه سال بزرگ مایکروسافت را ویندوز 10 رقم خواهد زد، تیم Xbox ایده‎های خود را به عنوان بخش بزرگی از مایکروسافت مطرح نمود.

محتوای اختصاصی برای Lara Croft

گیمرها اکنون شروع به مرتب کردن فهرست بازی‎های زمستانی خود کرده‎اند، در حالی که فصل تعطیلات نیز با رقابت‎های سنگین خود در راه است. به همین دلیل تمرکز اصلی گزارش Gamescom مایکروسافت، بیشتر روی بازی‎های اختصاصی بود که امسال و در سال 2016 به Xbox One خواهند آمد.

عناوین اختصاصی که امسال از راه می‎رسند شامل Rise of the Tomb Raider، Halo 5 Guardians و Forza Motorsport 6 خواهد بود. آنهایی که در 2016 منتشر می‎شوند شامل Recore and Sea of Thieves، Scalebound، Crackdown 3 و Quantum Break خواهند بود.

عنوان Rise of the Tomb Raider یکی از اختصاصی‎هایی است که مدتی پس از انتشار روی Xbox One برای PC نیز منتشر خواهد شد، و حدود یک سال بعد به PlayStation 4 نیز خواهد رفت.

به گفته‎ی راجر اینتنر، آنالیزور Recon Analytics، عناوین اختصاصی همواره برای کنسول‎ها مهم بوده‎اند، و افراد بیشتری را به خرید سخت افزار جدید ترغیب می‎کنند.

او به TechNewsWorld گفت، “با عناوین اختصاصی اینچنینی، پول بیشتری به شرکت سرازیر می‎شود، و به همین دلیل، انتشار عناوین اختصاصی ریسک کمتری خواهد داشت، چراکه مایکروسافت در ثروت ایجاد شده به دیگران نیز کمک می‎کند.

این برای مصرف کنندگان آزار دهنده است (به خصوص اگر آن پلتفرم را نداشته باشند) اما نهایتا به نفع همه تمام خواهد شد.”

Tomb Raider که از عناوین اختصاصی سونی بود، اکنون به مایکروسافت خواهد آمد.

الکساندر ماندریکا از Game Whispering’s اشاره می‎کند که امسال Call of Duty دقیقا برعکس عمل کرده و با محتوای اختصاصی، به نفع PlayStation 4 منتشر می‎شود.

گرچه او گفت، این روش که بازی را مخصوص یک پلتفرم می‎سازند در تضاد با خواسته مصرف کنندگان است.

مندریکا به TechNewsWorld گفت، “قدم‎های بزرگی در خلاف جهت این روش برداشته شده، با عقب نشینی علیه DRM اولیه Xbox One، و اخیرا با سیستم بازگشت هزینه Steam. من امیدوارم این صنعت، ندیده گرفتن آنچه مصرف کننده به آن علاقه دارد را متوقف کنند، و پیشنهادات بهتری ارائه نمایند (مانند DLC رایگان Witcher 3).”

ادعای مهم

در میان گزارش Nestled از عناوین اختصاصی خود و قول چندین رونمایی، اعلام کرد مایکروسافت نیز مشغول کار روی سخت افزار جدید خود است.

آنها Xbox Chat را معرفی کردند، یک قطعه جانبی با دو کلید قابل برنامه ریزی جدید که می‎توان از آنها برای دریافت پیام استفاده نمود.

مایکروسافت اعلام کرد، ویژگی همخوانی با نسل قبل Xbox One تا ماه نوامبر رونمایی می‎شود، و سرویس DVR TV آنها در سال 2016 به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مایکروسافت به تلاش‎هایی در جهت افزایش تنوع شرکت اشاره کرد، با نام بردن از مدیر برنامه مهندسی Xbox One یعنی یاسمین لاورنس (یک زن آفریقایی آمریکایی)، که بخشی از گزارش را نیز خود او ارائه کرد.

این خبر کوچکی نبود، با توجه به تلاش شرکت برای بازگشت به خود پس از گاف “کارمای مثبت” مدیر عاملشان، ساتیا نادلا.

با این وجود، مایک شرام، مدیر ایده‎های کیفی EEDAR گفت، تمرکز مایکروسافت روی ویندوز 10 و رابط کاربری DirectX 12 خوب از آب درنیامد.

او اشاره کرد، استفاده از اعتبار برند Xbox One برای بیشتر کردن ارزش ویندوز 10 کار هوشمندانه‎ای بود، اما حرکت در خلاف این جهت و تلاش برای قبولاندن سیستم عامل جدید به گیمرها تا کنون جواب نداده.

شرام به TechNewsWorld گفت، “انتشار ویندوز 10 موفقیت آمیز بوده، اما گیمرها تقریبا هیچ علاقه‎ای به ویژگی‎های کراس پلتفرم میان Xbox One و ویندوز 10 نشان ندادند.

گرچه DirectX 12 تکنولوژی جالبی را ممکن می‎کند، گیمرها بیشتر به تجربه‎ای که خواهند داشت اهمیت می‎دهند تا به چگونگی دستیابی به آن.”

به عقیده او، گیمرهای Xbox One و PC ویژگی‎های کراس پلتفرم را می‎خواهند، اما محدودیت ویژگی‎هایی که اعلام شد و تعداد کم بازی‎های سازگار با آنها، باعث می‎شود

عده زیادی همچنان از مایکروسافت بخواهند همان مایکروسافتی شود که انتظار دارند.

شرام اعتراف کرد، با این وجود، غیر قابل انکار است که مایکروسافت و دوستانش روی هم رفته در روز دوشنبه نمایش خیره کننده‎ای برای گیمرها به ارمغان آوردند.

او گفت،”یک همایش نیمه سال تاثیر گذار بود، و قطعا اطلاعات ما را از بازی‎هایی مانند Quantum Break و Scalebound افزایش داد، همچنین با تیزر Halo Wars 2 سورپرایز جالبی ارائه داد. در انتظار مشاهده آنچه EA و Blizzard در اواخر همین هفته در کنفرانس خود رونمایی می‎کنند خواهیم بود.”